Informacje liczbowe dotyczące Dolnośląskiego Festiwalu Nauki:
26. edycja Dolnośląskiego Festiwalu Nauki 2023
liczba spotkań – 1919, z czego 1352 we Wrocławiu i 567 w miastach regionu
liczba uczestników – ok. 72 000 osób
forma prezentacji – 584 warsztaty, 436 wykładów, 252 laboratoria, 341 pokazów, 71 gier, 57 wycieczek, 23 dyskusje, 26 konkursów, 10 spektakli, 9 koncertów, 7 quizów, 5 filmów, 5 webinarów
Wyniki ewaluacji z przeprowadzonej ankiety
W ramach działań ewaluacyjnych Dolnośląskiego Festiwalu Nauki, w tym roku zdecydowaliśmy się na wdrożenie ankiety jako narzędzia oceny i analizy naszego wydarzenia. Zapytano 1781 respondentów formie ankiety online oraz papierowej „wydzieranki”.
- O Dolnośląskim Festiwalu Nauki 1268 (71,2%) osób dowiedziało się ze szkoły, z Internetu 213 (12%) osób, od znajomych i rodziców 163 (9,2%) osoby, z mediów społecznościowych 127 (7,1%) osób. Reszta ankietowanych wprowadziła różnorodne inne odpowiedzi.
- 65,6% wprowadzających odpowiedzi do ankiety to były dzieci, 26,5% dorośli, 7,9% młodzież.
- 62,5% ankietowanych mieszka we Wrocławiu, 37,5% mieszka poza Wrocławiem.
- Według 37,7% respondentów udział w zajęciach w znacznym stopniu (5 w skali od 1-5), wg. 31,8% wysokim stopniu (4 w skali od 1-5), wg. 21,1% w stopniu umiarkowanym (3 w skali 1-5).
- 59,3% respondentów twierdzi, że nie była wcześniej na wydarzeniach organizowanych w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki. 40,7% ankietowanych było już wcześniej na DFN.
- Wśród 1781 ankietowanych 78,2% odpowiedziało, że będzie uczestniczyć w przyszłym roku w Dolnośląskim Festiwalu Nauki. 21,8% respondentów odpowiedziało negatywnie.
Strona internetowa i social media
- Strona internetowa – festiwal.wroc.pl
liczba odwiedzin na stronie we wrześniu 2023 r. – 299 426
wyszukiwarka ok. 250 000
strona główna ok. 145 000 - Facebook – facebook.com/DolnoslaskiFestiwalNauki
liczba obserwujących 3439
zasięg 65 819 - Instagram – instagram.com/dolnoslaskifestiwalnauki
liczba obserwujących 631
zasięg 13 126 - YouTube – youtube.com/@DFestiwalNauki
wyświetlenia ok. 26 000
godziny oglądania 2 800
subskrybenci 382, z czego 162 nowych