Sztuczna Inteligencja w edukacji – ewolucja czy rewolucja? – zmiana paradygmatu uczenia

Data wydarzenia 15/10/2024 10:00
Miasto Jelenia Góra
Miejsce Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych, Al. Jana Pawła II 25
Sala Aula
Panel tematyczny Jelenia Góra
Forma spotkania wykład
Tryb spotkania stacjonarnie
Grupa wiekowa szkoła ponadpodstawowa
Opis

Sztuczna inteligencja (SI) to zdolność maszyn (komputerów) do wykazywania ludzkich umiejętności, takich jak rozumowanie, uczenie się, planowanie i kreatywność. Niektóre technologie sztucznej inteligencji istnieją od ponad 50 lat, ale postęp w zakresie mocy obliczeniowej, dostępność ogromnych ilości danych i nowe algorytmy doprowadziły do wielkich przełomów w tej dziedzinie. Sztuczna inteligencja jest postrzegana jako centralny element cyfrowej transformacji społeczeństwa i stała się priorytetem UE. Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w wielu obszarach, jakich jak: przemysł motoryzacyjny - np. autonomiczne samochody, medycyna - np. diagnoza, terapia, analiza obrazów medycznych, bankowość - np. wykrywanie oszustw, doradztwo finansowe, chatboty, rozrywka - np. gry komputerowe, efekty specjalne, muzyka, e-commerce - np. rekomendacje produktów, personalizacja ofert, analiza opinii klientów, logistyka - np. optymalizacja tras, zarządzanie magazynami, monitorowanie przesyłek, edukacja - np. nauczanie online, adaptacyjne systemy edukacyjne, ocena wiedzy. W obszarze edukacji sztuczna inteligencja pozwala na:
• personalizowanie nauczania – proces dydaktyczny jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i zdolności szkolonych,
• monitorowanie postępów w przyswajaniu wiedzy,
• identyfikowanie zagadnień, które wynikają z potrzeb szkolonych,
• wspomaganie mentorów (nauczycieli, wykładowców, couch’ów) w organizacji zajęć, oceniać postępy szkolonych,
• opracowanie wzorców zachowań szkolonych i optymalizacji strategii nauczania,
• wskazywanie aktualnych trendów w zakresie wiedzy i sposobach ich dystrybucji.
Powyżej zostały wskazane kluczowe elementy w procesie nauczania. Obecnie wiele uwagi poświęca się na możliwości i zastosowanie ChatGPT. Jednak należy wiedzieć, że nie jest to jedyna zdobycz sztucznej inteligencji. Przewiduje się, że zastosowanie sztucznej inteligencji przyniesie ogromne zmiany w szkolnictwie na wszystkich poziomach.
W trakcie wykładu zostanie postawione pytanie: czy sztuczna inteligencja stanowi ewolucję czy rewolucję w procesie nauczania? Przedstawione case, możliwości sztucznej inteligencji w obliczu wyzwań społeczeństwa informacyjnego pozwolą odpowiedzieć na postawione pytanie.

Prowadzący dr Krzysztof Hauke
Afiliacje Wydział Zarządzania, UEW
Liczba miejsc 100
Zapisy od 01/09/2024
Zapisy do 01/09/2024
Kontakt w sprawie zapisów krzysztof.hauke@ue.wroc.pl
Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami ♿Tak
Organizator Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu